De gemeente Apeldoorn heeft met haar vernieuwde website de digitale dienstverbetering flink verbeterd. De zoekmogelijkheden zijn uitgebreid, er staan meer antwoorden op de meeste gestelde vragen en over de mogelijkheid om enkele producten digitaal af te nemen.
De vorige website was als sinds 2007 in de lucht. Wie de website bezoekt, ziet meteen al het verschil op de homepage. Die ziet er een stuk vriendelijker uit door veel minder tekst en meer afbeeldingen.
Mensen met een visuele beperking kunnen op de nieuwe website nu beter terecht voor het maken van een afspraak en voor informatie over het afnemen van een product of dienst. Naast de kleurschakering van de website zijn de tabellen met behulp van kleuren overzichtelijker weergegeven en heeft de gebruiker de mogelijkheid om teksten en foto’s te laten voorlezen. Dit zijn enkele voorbeelden en hiermee voldoet de site aan de belangrijkste webrichtlijnen van de landelijke overheid.
De vernieuwde website kost de gemeente eenmalig 40.000 euro. Het terugbrengen van het aantal pagina’s en het vereenvoudigen van het beheer hiervan levert de gemeente een besparing op van structureel 150.000 euro.
Neem een kijkje op de vernieuwde website op http://www.apeldoorn.nl