Het langverwachte businessevent ‘Business in Wonderland’ werd donderdag 29 februari gelanceerd in Theater Orpheus. Een menigte Apeldoornse ondernemers stond al ver voor de inloop (vanaf 19:00 uur) klaar om zich te laten verwonderen tijdens de eerste editie van dit nieuwe verbindende evenement. Kaarten voor deze avond waren niet meer verkrijgbaar: compleet uitverkocht en het werd een groot succes!
Nog voor de start van de ‘Down the Rabbit Hole-ervaring’ werden de ondernemers verwelkomd met een drankje en bonbon, net als in de film ‘Alice in wonderland’. Het achterliggende idee: je gaat klein de rabbit hole in en ondernemend groots naar huis. De avond stond in het teken van ontmoeten, verbinden en ondernemen waarbij Apeldoornse ondernemers een platform kregen om nieuwe connecties te maken aan de hand van drie lucratieve opdrachten: ‘ga van groot naar klein staan’, ‘over de streep’, en ‘los je rebus op en zoek je aanverwanten’.
De gemeente Apeldoorn kreeg een fundamentele plaats in de laatste opdracht waarbij Apeldoornse ondernemers de kans kregen om mee te denken over het vraagstuk ‘hoe creëren we een aantrekkelijke binnenstad?’. Wethouder Nick Derks was met enkele collega’s aanwezig. Hij sprak de ondernemers toe en nodigde de ondernemers uit mee te denken. De input van deze opdrachten zullen worden overhandigd aan de gemeente.
Het initiatief voor ‘Business in Wonderland’ werd gestart door de Stichting Business in Apeldoorn, lang voor de pandemie. Het afgelopen jaar hebben zij hard gewerkt om deze avond te realiseren. Het bestuur kijkt vol trots terug op het evenement en zal zich op korte termijn buigen over een vervolg.