Succesvolle voorjaarscampagne versterkt naamsbekendheid Apeldoorn

Regionieuws

Regio | Door: Serge Poppelaars |
air 20231105 bewonersweekend paleis het loo 02 serge poppelaars
Foto: Serge Poppelaars

Apeldoorn Partners heeft de resultaten van de eerste nationale voorjaarscampagne van 2024 gepresenteerd, met als doel, de naamsbekendheid van Apeldoorn vergroten. De stad zou bekend moeten staan als Apeldoorn, groene & royale hoofdstad van de Veluwe.

Apeldoorn Partners is een organisatie die het merk Apeldoorn bewaakt en versterkt door zichtbaarheid, ontwikkeling, en promotie van de stad en haar dorpen te bevorderen. Ze doen dit door nieuwe activiteiten en evenementen te organiseren en Apeldoorn nationaal en internationaal te promoten als een groene en royale stad.

De crossmediale campagne maakte gebruik van verschillende communicatiekanalen, een strategie die ervoor zorgde dat de boodschap op meerdere contactpunten aanwezig was, waardoor de kans op interactie en betrokkenheid groter werd. Zo werd er outdoor reclame, radio en media gemaakt en werden er influencers ingezet.

De heropening van Paleis Het Loo na de flinke verbouwing en vernieuwing is een belangrijk onderdeel van het succes. Laura Brown, PR van Paleis het Loo zegt hierover het volgende: ‘Paleis het Loo heeft tijdens de Grand Opening in april vorig jaar internationaal groot uitgepakt. Apeldoorn heeft daar veel aan gehad omdat het een andere blik op Apeldoorn gaf. Daarnaast zien we een aardige trek in buitenlandse toeristen uit verschillende landen.’ Bezoekers kunnen lekker in het zonnetje zitten, de kunst bekijken, maar ook de geschiedenis van Nederland ontdekken. Eigenlijk brengt het heel veel op een plek.”

Op de vraag of de internationale aanpak meer buitenlandse toeristen heeft aangetrokken, antwoordt Brown: ‘Ja zeker, we zijn bezig met een publieksonderzoek en nu we een jaar open zijn, kunnen we de resultaten gaan bekijken en vergelijken. Maar we zien inderdaad dat er een aardige aantrek is van buitenlandse toeristen. We blijven promoten zodat er meer buitenlandse toeristen uit verschillende landen op af komen.’

Voor de toekomst heeft Paleis Het Loo ook plannen: ‘Die zijn er zeker, omdat we nu een jaar open zijn, kijken we steeds verder naar de toekomst. We zetten heel veel in op participatie met Apeldoorn en omgeving, verschillende instanties, netwerken en samenwerkingen. Daarnaast blijven we natuurlijk kijken naar hoe we nieuwe bezoekers in contact kunnen brengen met de Oranjegeschiedenis.’

Deel dit bericht: